Новини АУНТ

Пан Немировський як дзеркало ДІСГ

11.08.2014
Другого серпня нинішнього року  Генеральна прокуратура затримала заступника голови Державної інспекції сільського господарства Ігоря Немировського при отриманні хабара у сумі 357 тис грн. Причому чиновник намагався втекти від правоохоронців на автомобілі «Lexus».
 
Ця новина облетіла майже всі провідні українські ЗМІ та викликала шквал коментарів. Більшість наших співвітчизників ще раз переконалися у тому, що для аграрних можновладців ситуація в країні та фактична війна на її сході не є перешкодою для їхньої улюбленої справи – «відбивання бабла».  Особливо цинічно це виглядає на фоні офіційних гучних заяв керівництва Держсільгоспінспекції про роботу відомства «виключно у правовому полі» та  регулярної «джинси» у невибагливих ЗМІ про великі досягнення з реформування відомства відповідно до європейських норм.
Упевнені, що пан Немировський – лише перша «пташечка» у серії гучних затримань посадовців, що не гребують здерти з аграріїв сім шкур під шум воєнних канонад.   
 
Асоціація «Українське насіннєве товариство» на власному досвіді неодноразово переконувалася у тому, як «дотримується» законів головний контролюючий орган у аграрному секторі. Більше того, ми намагалися аргументовано та послідовно відстоювати позицію українських виробників насіння перед таким важковаговиком, яким є ДІСГ, та вказувати на порушення законодавства та наявність корупційної складової у діях її посадових осіб. На жаль, усі наші  звернення, пропозиції  та ініціативи ігнорувалися не лише керівництвом цього територіального органу , а й профільним міністерством, яке все ж таки мало би прислухатися  до голосу українських виробників насіння.  
 
 Ось лише один з прикладів. 17липня  2014 року на засідання Комісії з атестації виробників насіння та садивного матеріалу, яка відбулася  під головуванням того ж таки заступника голови ДІСГ Ігоря  Немировського,  згідно з новим наказом голови цього органу Миколи Поєдинка не пустили представника асоціації «Українське насіннєве товариство».   Чому так відбулося? А тому, що саме на цьому засіданні було відмовлено у включенні у реєстр виробників трьом  насіннєвим господарствам, документи яких незаконно тримали у територіальному органі ДІСГ, не подаючи на розгляд центральної комісії більше місяця (по закону 10 днів).  
Комісія при ЦОВВ відмовила господарствам,  оскільки начебто «має сумнів, що господарства дотримуються сівозміни та розміщують насіннєві посіви по кращих попередниках». З метою підтвердження чи спростування цієї інформації, Держсільгоспінспекція звернулася до свого тероргану у Кіровоградськії області з проханням надати уточнюючу інформацію щодо наявності та розмірів земельних ділянок на території Обознівської та Соколівської сільрад Кіровоградського району.
 
Цей документ  одразу викликає низку запитань. По-перше, звідки сільгоспінспеції відомо, що саме на території цих сільрад розміщені насіннєві, а не товарні посіви сої, адже згідно з діючим законодавством про розташування ділянок з насіннєвими посівами ДІСГ вперше дізнається з повідомлення про сертифікацію, яке спрямовує АТЕСТОВАНИЙ виробник  у терорган для початку процедури сертифікації насіння?  
Друге.  Для проходження атестації  порядком передбачений виключний перелік документів, які виробник подає у терорган. В атестаційному листі він надає інформацію лише про наявність земельної ділянки для вирощування насіння та її розмір. Подачу  жодних підтверджуючих документів (договір оренди, свідоцтво на право власності, тощо)  закон не вимагає.  Звичайно, ДІСГ  може уточнити інформацію, направивши відповідне звернення у терорган, який повинен, згідно з законодавством провести документальну перевірку виробника, та підтвердити, або спростувати подану виробником інформацію. Однак законом від 31.07.2014 1622VII  Від 03.08.2014  заборонені будь які перевірки крім фіскальних на період  до кінця 2014 року.
Третє. Згідно з порядком атестації  рішення комісії оформлюється у вигляді протоколу, який підписують всі присутні учасники комісії,  та затверджується наказом ДІСГ України. У наведеному звернені немає посилання на протокол комісії та наказ. Згідно з порядком атестації ДІСГ після прийняття рішення повинна направити виробнику письмове повідомлення про віднову, однак цього зроблено не було.
Четверте. Окрім того, що дане звернення незаконне, воно ще й безглузде, адже як можна оцінити дотримання сівозмін та посів по кращих попередниках, аналізуючи договори оренди земельних ділянок. Будь-який студент агрономічного вишу знає, що аналіз  дотримання сівозмін  для розташування посівів по кращим  попередникам  проводиться на основі вивчення записів у шнуровій книзі історії полів та сівозмін.  Такі очевидні юридичні та агрономічні «ляпи»  вказують  на професійну некомпетентність. Це й не дивно, адже в основу роботи сучасного керівництва ДІСГ закладений не інтерес держави та суспільства , а бажання задовольнити власні  інтереси.
Даний випадок має лише одне пояснення: господарства,  які потрапили під «пильну увагу»   ДІСГ,  знаходяться в Кіровоградській області (звідки сам Немировський) та посідають провідне місце на ринку насіння сої як в Україні, так і за кордоном. Це одні з небагатьох насіннєвих підприємств, продукція яких має попит за кордом, а отже приносить валютну виручку.  Очевидно, пан Немировський, знаючи про успішну діяльність даних господарств, вирішив з цього скористатися, адже «посильні» уже приходили до керівників господарств з новиною про те, що є проблеми з включенням у  реєстр, хоча ще не було навіть протоколу засідання комісії. На щастя, чиновник не встиг завершити задумане, бо  спіймався на вимаганні хабара в іншій справі: за дозвіл на зняття родючого шару грунту.
Сподіваємось, що  Ігор Немировський  буде відсторонений від  виконання своїх службових обов’язків та отримає по заслузі. Він не зможе виконувати функції голови атестаційної комісії,  а отже пану Поєдинку доведеться видати наказ про зміну складу атестаційної комісії.
 
У зв’язку з цим вимагаємо від нього дотримання законодавства в сфері насінництва та включення представника асоціації «Українське насіннєве товариство» до складу комісії, як того вимагає пункт 2.3 Порядку атестації.  Відповідна заява зареєстрована в канцелярії ДІСГ 18.07.2014.
Також вимагаємо негайно провести засідання комісії з атестації, повторно розглянути документи вищезгаданих господарств та включити їх у Реєстр виробників.
 

І на завершення.  Останні 7 місяців Державна інспекція сільського господарства дуже нагадує зграю вовків, які планомірно заганяють свої жертви у розставлені пастки. В той час, коли країна стікає кров’ю на сході, коли волонтери, ризикуючи життям,  забезпечують всім необхідним наші війська,  вони думають  лише про власний зиск.  Таким людям місце на смітнику  історії поряд з їхнім «хрещеним батьком» Януковичем.